Sunday 15 November 2015

Eu si Diana

  She was not an adventure. She was not a fine and precious thing. She was a girl.
—  Paper Towns





N-am fost niciodata o  fata deosebita . 
Sunt obisnuita , aproape plictisitoare . Uitandu-ma la mine , in trecut si in prezent, pot spune ca singurele momente in care am fost  un pic  altfel sunt ori accidente , ori datorita oamenilor cu care am intrat in contact . M-am intrebat uneori de ce pana acum nu m-a iubit nimeni dar , cu timpul , punandu-ma in locul altcuiva am realizat ca , de fapt , nici eu nu m-as iubi . Pentru ca nu am nimic de oferit , nimic diferit , nimic fascinant . Sunt o fata si atat . 
Merg la scoala si invat , de ani de zile , constant . Nu mi-am dorit niciodata sa fiu cea mai buna dar am avut grija sa nu fiu cea mai rea . Am plans dupa baieti si m-am simtit cu adevarat " indragostita" o data in viata mea . Am fost fericita dar , de cele mai multe ori trista , am fost si singura si inconjurata de oameni . Am dramatizat , am pictat , am scris pana am inceput sa nu mai fac nimic din toate astea . 
Am devint apoi rece si am inteles , macar putin , ca toata acea imagine monumentala despre mine pe care mi-o proiectasem in minte era doar acolo . 
Si am crezut ca o sa ating imaginea fetei care speram sa fiu odata ce voi simti gustul petrecerilor din miez de noapte , bauturilor tari , muzicii asurzitoare , dansurilor pe plaja si somnul ce venea abia la rasarit ... Am crezut ca o astfel de viata ma va face fericita si ca am nevoie de altii ca sa o creez asa cum vreau eu . Dar m-am inselat de fiecare data . 
Am incercat destule lucruri in disperata mea cautare de a gasi ... ceva . Ceva ce speram ca sunt . 
Dar acum  cred ca m-am apropiat un pic de adevar . 
Abia acum am acceptat ceea ce sunt . O fata . 
O fata distrasa de lucruri trecatoare , ca toti ceilalti adolescenti inconjurati de oameni care sunt , de fapt , doar singuri . O fata ce merge in locuri galagioase noaptea distrandu-se superficial , simtindu-se cu adevarat fericita doar cand canta cineva , acolo sus pe scena . Si cand noi toti , cantam cu ei . Si atunci pot sa cant cu adevarat tare fiindca stiu ca , in fond , nu ma aude nimeni . Si de cate ori mi-am dorit sa spun ce am de spus fara sa fiu cu adevarat auzita .. fiindca asa sunt eu , mi-e teama . Mi-e teama de durere , de probleme si mai ales , de esec . Imi place confortul chiar daca tind deseori spre drama . Ma plictisesc repede si pare ca sunt , mereu , nemultumita . Imi place si linistea si galagia pentru ca amandoua ma fac sa simt ca traiesc chiar daca , de prea multe ori , am impresia ca doar trec pe aici... nelasand nimic in urma. 
Sunt o fata cu vise mari dar care stie in adancul ei ca nu va fi capabila sa le atinga . Sunt mai mult decat banala scapand de realitatea mea plictisitoare printr-o lume ce o tin ascunsa in cap , traind in ea in fiecare zi . Si merg de multe ori in locuri pline cu oameni pe care nu-i cunosc , insotita de altii pe care ma prefac ca-i plac , doar ca sa ... fac ceva . Sa simt ceva , orice , dar ,in fond , nu simt nimic si uneori asa ma simt si eu , ca fiind nimic .

Dar Diana e altfel .
Diana e o fata pe care o stiu fiindca n-as putea spune ca o cunosc , in ciuda faptului ca vorbim deja de cativa ani . 
Ea e ... intr-un fel imposibil de a-l intelege , fascinanta . 
E frumoasa . Nu pot spune exact cum si de ce , dar este . Este fiindca e altfel , sau pare altfel . Fiindca ea are curaj sa faca orice si sa fie cu oricine si oricand si pentru ca mereu reuseste . Diana face cumva ce vrea cu viata ei si uneori sufera dar din suferinta ei pare ca iese mereu ceva fericit.
E naturala si imi da senzatia ca e mereu ceva ce poate sa spuna dar nu o face . Imi da senzatia ca ascunde lucruri inimaginabile desi , probabil e si ea , doar o fata . E misterioasa si niciodata nu pot sa o cunosc , sa o aflu . 
Si parul ei e negru , mai negru ca noaptea si oricum si-ar face cocul , mereu ii sta bine . E mereu neglijent si nu stiu in ce fel reuseste sa isi faca parul sa stea asa .
Fata asta , Diana , e impresionant de simpla . Niciodata nu pare sa se chinuie sa arate intr-un fel , poarta tricouri simple si pluovare fara sutien , fiindca asa ii place ei . Si merge cu mainile in buzunar si chiar daca uneori are cateva kilograme in plus , arata mai bine ca oricine . Diana ma fascineaza fiindca pare mereu ca ascunde ceva profund in ea si ochii ei mari spun multe , dar nu pot sa inteleg fiindca si fericirea ei , si tristetea ei  , par mereu tacute . Diana e genul de fata care stie pe toata lumea si pe care toata lumea o stie , ea stie trecutul si prezentul si intr-un fel sau altul , toata lumea e prieten cu ea .. Diana are o viata aproape simpla , dar o traieste intr-un fel profund , asa cum e si ea.
Niciodata nu te poti increde in fata asta , Diana , pentru ca niciodata nu stii ce e in mintea ei , e un om ce-ti ofera nesiguranta , dar cu totii vrem asa ceva in viata noastra la un momentdat . 
Nu o inteleg pe Diana dar , uneori , as vrea sa fiu ca ea ...

No comments:

Post a Comment

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. " - M.Eminescu

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. "  - M.Eminescu