Monday 24 August 2015

" O chema Ica "



" Eram prin liceu si aveam o prietena foarte buna , Ica o chema . Noi doi eram ca tine si A. .. , ne intelegeam foarte bine , vorbeam mult si despre multe , era cu doi ani mai mare ca mine . Eram doar prieteni , desi nimeni nu ne credea . Nu aveam niciun fel de sentiment unul pentru altul , nici macar nu ne atingeam , era prietena mea la fel de buna cum ar fi putut fi un baiat dar cu timpul lumea a inceput sa se obisnuiasca cu noi .. Nimeni nu mai credea ca suntem doar prieteni , eram impreuna tot timpul ce-i drept dar niciodata , absolut niciodata , n-a existat niciun fel de tentativa , nu ne-am atins nici macar odata , explicam tuturor dar nimeni nu intelegea .
Cu timpul s-a creat ca un fel de cerc in jurul nostru , spre nefericirea noastra . Niciun baiat nu o mai curta pe Ica traind cu iluzia ca ea este cu mine iar pe mine cu greu ma mai accepta vreo fata in viata ei , tot asa , crezand ca sunt deja intr-o relatie . Iar eu nu stiam cui si in ce fel sa mai explic ca noi eram doar prieteni . Si nu e lucuru mai adevarat ca asta , eram prieteni si atat .
Odata incepuse sa-mi placa mie de o fata , Raluca , si nu voia sa fie prietena mea din cauza ei . Asa ca m-am dus la internat la ea , cu Ica langa mine si le-am facut cunostinta , sperand ca o sa inteleaga ca Ica e doar o amica . A inteles pana la urma si a devenit iubita mea dar n-a tinut mult . Ica , fiind mai mereu in preajma mea , pleca  lasandu-ma singur cu Raluca dar asta n-a fost de ajuns ca pana la urma ne-am despartit din cauza ca  "Ica e mereu cu noi" ... Oricum , relatia nu era cine stie ce , tot ce faceam era ca ea sa se uite la mine cand joc fotbal si sa ma intrebe ce mai fac pe la ore . Asa ca ne-am despartit .
Ica era in continuare prietena mea cea mai apropiata . Ii povesteam de iubirile mele , vorbeam mereu dar ea incepuse sa fie suparata ca desi eu mai reuseam sa imi fac cate o prietena , de ea nu se apropia niciun baiat . Era ce-i drept o relatie foarte speciala intre noi , venea si la mine acasa , vorbea cu mama , ii spunea ca am sedinte la scoala iar mama ma intreba mereu ce mai face , complicata situatia , dar noi eram , ca deobicei , doar prieteni .
Intr-o seara s-a organizat un " ceai " , asa se zicea pe atunci la petrecerile astea , asa ca ne-am hotarat sa mergem si noi , eram multi si majoritatea erau cupluri , am zis ca e momentul perfect sa dam cartile pe fata . 
Asa ca le-am zis tuturor , din nou , ca eu si ea suntem doar prieteni , ca nu exista niciun fel de relatie intre noi . Unii au inceput sa rada , altii sa zica ca mint intruna ca nu are cum , pana la urma s-a facut ora 1 noaptea si am plecat acasa , asa era pe atunci , putina restrictie , nu stateai toata noaptea pe unde mergeai .
Casa mea era foarte aproape de internatul unde era cazata Ica . Asa ca mergeam pe aceeasi alee , cand dintr-o data imi spune ca " Noi nu avem nicio sansa . " Nicio sansa sa fim cu altcineva , asa ca " ce-ar fi daca am fi noi doi impreuna . " 
Am ramas blocat si abia apoi am reactionat .. " Cum , noi doi ? " Parca-mi venea si sa rad . " Da , parca in seara asta am inceput sa simt asa ceva ... cum , tu nu simti nimic pentru mine ? " imi spune ea . 
Ma uitam la ea asa aiurit , nici macar nu ma gandisem vreodata daca simt sau nu ceva pentru ea asa ca am dat sa refuz dar m-a luat de mana si dupa am inceput sa ne sarutam . Cand " am terminat " niciunul nu mai zicea nimic , am stat jumatate de ora asa , uitandu-ne ochi in ochi in intuneric , pe urma ea a zis " Hai sa mergem . " Incepusem si eu sa simt ceva , nu stiu cum . 
Si am mers .. la ea . Am facut un dus ...
Am fost doi ani impreuna iar singurul lucru care ne-a despartit a fost ala ca ea s-a dus la facultate la Bucuresti si a intervenit separarea asta ..
Incepusem sa iesim cu alte persoane si am decis sa inchei relatia . 
" Dar nu pot , de fiecare data cand te vad  simt ca vreau sa fac dragoste cu tine . " mi-a spus ea.
" Si eu simt la fel. " am spus .
Asa ca a ramas asa , eram despartit , ba chiar in relatii cu alte persoane dar cand aveam cate o zi libera ne intalneam si faceam dragoste . Stateam impreuna 24 de ore , intinsi pe pat , dezbracati , vorbeam o gramada , despre orice , vorbeam foarte mult ...
Au trecut peste 30 de ani , Ica e in Canada acum . E maritata , are doi copii .
-Mai vorbiti ?
Da.
-Da ???
Da , ma mai suna uneori , daca pot sa vorbesc ii raspund , daca nu , ii inchid , chiar si acum imi zice ca ea vrea sa faca un copil cu mine .
-I-ai spus sotiei tale despre ea ?
Nu.
-Niciodata ?
Nu .
-De ce ? Cred ca nu ar trebui sa existe secrete  .
De ce sa-i spun ?
-Nu stiu , ea a fost o parte din viata ta , ai iubit-o.
Am iubit-o , asa este , sa stii ca chiar si atunci cand eram doar prieteni , primul meu gand cand ma trezeam dimineata era pentru Ica . Ce o sa mai vorbim azi , ce-o sa mai facem .. asta cand eram asa , doar prieteni , dar ce rost are sa-mi chinui sotia aiurea. 
Oricum , ceea ce vreau sa spun e ca nu stii niciodata ce cale vei avea .. poate ca tu te gandesti la una si iti place aceea si vrei sa o urmezi neaparat , dar pana la urma nu vei stii pe ce drum o sa o apuci si cum vei merge pe el , sa tii minte asta . Mie imi place de tine si A. , sunteti simpatici , vorbiti , radeti ...
-Iti pare rau ca n-ai ramas cu Ica?
De ce sa-mi para rau ?
-Nu stiu , poate acum era altfel ..
Nu , viata merge inainte , sa stii ca timpul videca tot . Poate ca tu crezi ca nu e asa si poate ca uneori ai vrea sa nu fie asa dar timpul trece peste toate .
-Nu cred ca timpul vindeca tot , poate doar acopera unele lucruri .
Poate ca da , poate ca nu in totalitate , dar timpul rezolva multe .. "

L .

Ascunsa 

No comments:

Post a Comment

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. " - M.Eminescu

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. "  - M.Eminescu