Saturday 25 August 2012

Sanatate

 Cea mai importanta comoara pe care o poate avea un om in primul si in primul rand este sanatatea . Din pacate , prin natura noastra noi oamenii o apreciem dupa ce o pierdem . Toate spitalele sunt pline , atatia copii bolnavi si atatia batrani , defapt in spitale gasesti oameni de toate varstele , cu totii simtim mila pentru ei dar prea putin intelegem durerea lor , nu o poti intelege pana nu o simti si tu ..
Ieri mi-am petrecut ziua mancand inghetata iar seara mi-am simtit gatul incatusat cu lanturile durerii . A inceput febra , frisoanele si durerile insuportabile de cap . Ma simteam atat de rau incat nu mai judecam bine , intreaga mea minte era intr-o expeditie in jurul lumii , nu reuseam sa o tin intr-un loc , ma gandeam la tot felul de lucruri fara sens . M-am trezit apoi brusc in mijlocul unei furtuni de zapada . Fulgii grei veneau ca niste sageti spre mine , imi intepau corpul iar fulgii patrunsi in interiorul meu formau o furtuna rece .. M-am auzit soptind doar pentru mine " Mami..mi-e frig " asteptand ca mama sa vina sa ma scoata din zapada , dar nu era posibil . Din cerul plumburiu  a cazut un pachet mare , era sifonierul meu , m-am indreptat ametita spre el si am pus pe mine inca o bluza , un halat gros apoi m-am ingramadit in patul meu de zapada si m-am invelit cu un cearsaf . Fulgii de zapada s-au mai topit iar corpul meu se simtea un pic mai bine pana cand o nava spatiala a coborat si m-a luat de acolo . Am lasat zapada in urma , era confortabil in naveta pana cand aceasta m-a aruncat .. M-a aruncat in Marea Rosie ^^ . Un moment a fost bine pana cand am inceput sa ma simt ca o paine in cuptor , mi-am dat jos toate hainele din cutie , era cald , cald , cald .. atat de cald . Incepusem sa cred ca era mai bine in zapada iar apoi mintea mi-a zburat la profesoara mea de geografie care mereu spunea " E mai bine sa mai pui o haina pe tine decat sa nu mai ai ce da jos ! " . Apoi ma tot gandeam oare cum a fost vara asta pentru ea si mi-o imaginam in fata unui ventilator , cu parul ei auriu fluturand sau relaxandu-se in bataile unui evantai . Nu mai puteam sa ies din apa , era atat de cald , mintea mea inca nu se intorsese din inconjurul lumii , imaginatia imi zbura iar si iar . Corpul meu frigea , era uscat si desi imi era extrem de cald nu puteam sa ma dezlipesc de cearsaful pus deasupra mea , capul ma tortura si ma gandeam ce bine ar fi sa fiu scufundata intr-un butoi de crema Nivea .. Durerea a continuat , iar si iar , ochii mei nu se puteau inchide , as fi vrut sa ma ia cineva in brate , sa imi alunge durerea .. Cand zorii zilei au topit bezna noptii mi-am auzit parintii umbland prin casa , am strigat-o pe mama dar nu m-a auzit , iesise afara dar cand tata s-a dus ca deobicei sa traga jaluzelele i-am zis doar " Pastila.." , el m-a intrebat ce ma doare si mi-a zis sa nu mai beau apa rece . Spre bucuria mea , capul meu nu mai era ingreunat de durere si de ganduri fantastice .. acum eram doar in patul meu albastru , cu lenjerie albastra si cu perne albastre , nu eram in zapada sau in apa .. , nu eram pe naveta spatiala , eram doar in camera mea . Am chemat-o intr-un final pe mama , mi-a pus mana pe frunte , avea mana rece .. sau poate frigeam eu , am auzit-o cand mi-a spus " Ce febra ai mai copile , de ce nu m-ai trezit sa iti dau pastila si ai stat toata noaptea asa , acum cand plec la munca ma chemi ? " Ca deobicei stiam ca mama o sa ma certe putin ca beau apa rece , ei bine nu am trezit-o pentru ca vroiam sa fiu draguta , dar data viitoare o sa o trezesc cu siguranta .Si..stiti ca o sa ajungeti cu totii in iad pentru ca radeti nu ? Glumesc , cu totii racim si avem aceste manifestari , in momente ca astea te gandesti cat de greu este pentru oamenii care sufera zilnic datorita sanatatii .. As vrea sa tin mai mult la sanatatea mea , dar nu cred ca pot.. De dormit nu am mai putut sa dorm , nu simt somnul , dar stomacul inca ma doare si corpul meu e inca fierbinte , nu mai am febra dar imi e cald.. o doamne , e atat de cald . 

No comments:

Post a Comment

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. " - M.Eminescu

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. "  - M.Eminescu